HEEFT U VRAGEN ? Bel ons : 0228 564000 E-Mail : info@niwa.nl

KTM nieuws 2017-2018!

Gratis Akrapovic uitlaat en kofferset bij aanschaf van een KTM 1090 Adventure R of KTM 1290 Super Adventure R!

01-05-2018,

Ontvang deze maand bij aankoop van een KTM 1090 ADVENTURE R of KTM 1290 SUPER ADVENTURE R de volgende voordelen:

 Gratis kofferset
 Akrapovic uitlaat

Zo reis je met alle benodigdheden en rijcomfort naar jouw favoriete bestemming! Bezoek de KTM dealer in mei en profiteer!

 

KTM: Heer en meester

15-04-2018,

Ruim 90.000 mensen, waarvan liefst 5.500 uit Nederland, brachten hun stem uit in de Europese verkiezing, en wederom werd de KTM 1290 Super Duke GT tot beste motor verkozen.
Ook als we alleen naar Nederland kijken, is de motor de absolute winnaar. Liefst 5.500 MotoPlus-lezers hadden de fiets aan de top van hun lijstje staan. Niet verkeerd, aangezien er uit meer dan 200 motoren, verdeeld over negen categorieën, gekozen kon worden.

Uiteraard pakte de KTM zowel in Nederland als in Europa ook de winst in zijn eigen categorie ‘Toer/Sporttoer’, die categorie werd door alle kiezers, zowel in Nederland als de rest van Europa, ook nog eens aangemerkt als de belangrijkste categorie, wat in de totaalwinst resulteerde.

Niet alleen de KTM Super Duke GT valt in de prijzen

KTM duikt in de verschillende categorieën vaker op als winnaar. Zo is het de Oostenrijkers gelukt naast de Toer/Sporttoer, ook de Allroad/Offroad en Naked Bikes op haar naam te zetten.

De winnaars per categorie:

  • Toer/Sporttoer: KTM 1290 Super Duke GT
  • Allroad/Offroad: KTM 1290 Super Adventure S/R
  • Naked Bikes: KTM 1290 Super Duke
  • 125 cc: KTM 125 Duke

Uiteraard staan alle bovengenoemde motoren bij NIWA Motorservice.

 

KTM 790 Duke 2018

10-11-2017,

KTM heeft op de EICMA de nieuwe 2018 Duke 790 onthuld, het model wat een jaar geleden op dezelfde beurs een jaar geleden als prototype werd getoond. De nieuwe Duke heeft voor het eerst in een KTM een paralleltwin met 799 cc, wat goed is voor 105 PK bij 9000 toeren en 86 NM bij 8000 toeren. KTM geeft een drooggewicht van 169 kilo op, waarbij de 14 liter benzinetank dus nog gevuld moet worden.

Ook deze 790 is (natuurlijk) afgeveerd met componenten van WP. Vooraan zijn dubbele 300 mm remschijven gemonteerd, die door vierzuiger, radiaal gemonteerde remklauwen worden aangegrepen, met bochten-ABS en Supermoto-stand standaard. Ook standaard is het TFT dashboard en de up/down quickshifter, net als de rijmodi, MTC traction control en MSR Motor Slip Regulation. Qua banden is er gekozen voor120/70 ZR 17 en 180/55 ZR 17 met een unieke keuze qua fabrikant: de Supermaxx ST banden komen van Maxxis, ook bekend als CST. Er zal ook een 95 PK-versie komen, die teruggezet kan worden naar 35 Kw voor het A2 rijbewijs. 

Daarnaast heeft KTM ook nog een offroad-conceptversie van deze zelfde 790 laten zien, die voor modeljaar 2019 als KTM 790 Adventure R staat gepland.

Ben jij de eerste KTM 790 DUKE rijder in Nederland? Pre-order je 'Scalpel' nu! En ontvang gratis:
- Graphix Kit: voor een nog scherpere look
- 4 jaar verlengde garantie: KTM Extended Warranty
- Toegang tot de DUKE EXPERIENCE: uniek KTM event

Dit alles voor een prijs van €11.625,- rijklaar!

2017 KTM 125 & 390 DUKE Super Adventure 1290S en R, Adventure 1090 en 1090R

KTM heeft op de EICMA in Milaan & de Intermot in Keulen de nieuwe Duke & Adventure lijn onthuld. Deze bestaat uit 4 nieuwe adventure modellen; de 1290 Super Adventure R, 1090 Adventure R, 1290 Super Adventure S en de KTM 1090 Adventure. De DUKE familie wordt vernieuwd met de nieuwe 125 & 390 DUKE Super Duke 1290 R met een aankondiging van de DUKE 790 in 2018.

De KTM 125 en 390 Duke zijn vernieuwd. Het vakwerkframe heeft nu een bolt-on subframe en een lichtgewicht swingarm achter. De 43 mm voorvorkpoten komen natuurlijk van WP, maar het remsysteem is in samenwerking met Brembo gemaakt en voorzien van een 300mm schijf aan de voorzijde bij de 125, bij de 390 meet deze 320mm.

Het dashboard heeft een kleuren TFT-scherm en ook op deze Dukes is het KTM My Ride multimediasysteem optioneel verkrijgbaar. De koplamp is gesplitst in twee delen en bestaat volledig uit LED net als het achterlicht, de gesplitste koplamp wordt nu een stijlkenmerk voor de hele Duke range. De stalen brandstoftank is vergroot naar 13,4L en ook de rest van de motor is gerestyled, net als het zadel. Verder is de uitlaat nu aan de zijkant geplaatst. De viertakt eencilinder heeft elektronische injectie, dubbele bovenliggende nokkenassen, een 3-weg katalysator en een balans-as en is geschikt voor Euro4. De 125 Duke levert 15 pk terwijl de 390 al 44 pk heeft. Verder heeft de 390 een slipperclutch en Ride by wire gekregen, iets wat op de 125 Duke nog niet beschikbaar is.

Naast deze twee nieuwe eencilinders heeft KTM voor modeljaar 2018 een nieuwe tweecilinder aangekondigd; de 790 Duke. Deze krijgt het nieuwe LC8C staande twin motorblok, waarbij de tweede C staat voor Compact, maar ondanks de bijna gelijke naam gaat het dus om een compleet nieuw motorblok. De 790 Duke krijgt in ieder geval Ride by wire, riding assistance, integrated connectivity en de nieuwste sensoren. Verder is er voor de 790 Duke straks een quickshifter, custom ride modi, gepersonaliseerde traction control en een nieuw design.

Super Duke 1290R

De nieuwe Super Duke R krijgt 177 pk op 195 kilo die bij 9750 tpm beschikbaar komt, dit enorme vermogen wordt voortgebracht uit het vernieuwde LC8 blok. De nieuwe Superduke heeft nieuwe WP 48mm voorpoten, een koplamp die volledig is voorzien van LED en keyless ignition. De koplamp is, net als bij andere Duke modellen, opgesplitst in twee delen, daartussen zit nu een luchtinlaat. Het dashboard is volledig TFT en het optionele KTM My Ride multimediasysteem is ook leverbaar op de nieuwe Super Duke R. Daarnaast zijn er diverse upgrade packs te koop. Het Performance Option Pack bestaat uit motor tractrioncontrol, Quickshifter+ en het My Ride multimediasysteem. Met het Track Option Pack koop je instelbare motor mapping, schakelbare anti-wheelie, MTC slip control en Launch controlMSC (Motor Stabiliteits Controle) net als MTC traction control, een Bosch ABS systeem, de Supermoto mode waardoor je het achterwiel kunt laten blokkeren en drie rijmodi.

De WP vering is voor en achter vernieuwd en stugger gemaakt, wel blijven ze allebei volledig instelbaar.

1290 Super Adventure R
De 1290 Super Adventure R is het topmodel van de Adventure lijn. Deze is voorzien van het LC8 1.301 cc 75° V-twin blok met 160 pk en 140Nm. De 1290 Super Adventure R weegt 216 KG en levert bij 2.500 tpm al 108 Nm koppel. Elektronisch is de motor voorzien van Lean Angle Sensitive Cornering C-ABS, een gecombineerde ABS, wat inhoudt dat de achterrem automatisch bijremt als de voorrem bediend wordt en dat de ABS afhankelijk van de hellingshoek meer of minder wordt toegepast.

Traction Control en diverse rijmodi zijn ook standaard op dit model. Naast de standaard modi Sport, Street, Rain en Off, heeft de Super Adventure ook de Offroad modus. Hierdoor wordt de ABS aan de achterzijde uitgeschakeld, wat voordelen geeft in het offroad rijden. ABS op het voorwiel blijft wel aan, maar in aangepaste vorm voor offroad rijden. Ook de traction control zal anders reageren en kan in de offroad modus 100% wielspin geven.
De 1290 Super Adventure R is standaard voorzien van cruise control, net als keyless start. Het Travel Pack dat standaard geleverd wordt op deze motor omvat naast de Offroad rijmodus, ook de Hill Hold Control (voor het makkelijker wegrijden onder een hellingshoek), Motor Slip Regulation (MSR) en de Quick Shift+ optie om snel te kunnen schakelen.
De instelbare WP vering heeft een veerweg van 220 mm, zowel voor als achter. De upside-down voorvork is voorzien van stijvere veren, terwijl de achterkant een progressieve PDS demper heeft.

Het uiterlijk is wederom ontworpen door Kiska. In het dashboard is een groot scherm geïnstalleerd, waarop je onder andere muziek kunt luisteren en waar je je telefoon mee kunt verbinden. Het zadel is opnieuw ontworpen en bestaat uit één geheel. Er zijn valbeugels gemonteerd in oranje, zodat dit een geheel lijkt met het R Trellis frame. Handkappen maken het gehele plaatje verder af.
De verlichting is volledig voorzien van LED. De wielen zijn tubeless spaakvelgen in 21” voor en 18” achter. Deze zijn standaard voorzien van TPMS (Tyre Pressure Management System) en wegbanden.

1090 Adventure R
De 1090 Adventure R is vrijwel identiek aan zijn grotere broer de 1290 Super Adventure R, maar heeft enkele verschillen. Zo staat deze motor standaard op noppenbanden die op dezelfde tubeless spaakvelgen zitten in 18 en 21”. De vering en het frame zijn hetzelfde, het blok echter niet. Dit model is voorzien van de 1.050 cc 75° V-twin met een maximum vermogen van 125 pk. De motor is voorzien van Ride by Wire en de R versie heeft verder standaard de slipper clutch, multi-mode ABS en traction control. Ook heeft deze R de mogelijkheid tot de Offroad rijmodus waarbij de ABS aan de achterzijde uitgeschakeld wordt en het traction control 100% wielspin toestaat. De 1090 Adventure R is voorzien van een VDO dashboard met dubbele LCD displays met stuurbediening. Het windscherm, het stuur, de hendels en de steps zijn verstelbaar zodat iedereen op deze motor past. Standaard zijn ook de ophangpunten aan de achterzijde voor de KTM koffers.

1290 Super Adventure S
De Super Adventure S is de straatversie van de R. Ook dit model is ontworpen door Kiska en heeft net als de andere modellen 23 liter tankinhoud. Het design van deze vernieuwde motor zie je vooral terug in de luchtinlaten en de tankspoiler. Daarnaast is ook deze Super Adventure volledig voorzien van LED verlichting. In de kuip is een nieuw dashboard geplaatst met een 6,5” full-color TFT scherm. Deze wordt bediend via het stuur, waar een setje verlichte knoppen is geplaatst. Het windscherm is opnieuw ontworpen en nu nog makkelijker te verstellen. Het dashboard heeft verder een waterdicht vakje met usb aansluiting om je telefoon in op te laden. Naast dat de Super Adventure S hetzelfde blok heeft als de Super Adventure R versie, heeft hij ook hetzelfde Assistance package met MSC, MTS en cruise control.

De straatversie is echter voorzien van lichtmetalen wielen in 19 en 17” en de vering is ingekort naar een veerweg van 200 mm. Hierdoor is ook het zwaartepunt verlaagd voor een beter weggedrag. De motor weegt 215 kg. De semi-actieve WP vering is in te stellen in vier modi: Comfort, Street, Sport en Offroad. Dit kan ingesteld worden vanaf het stuur, en zelfs onder het rijden. Als optie is het Travel Pack te bestellen, dat net als bij de Super Adventure R bestaat uit de Hill Hold Control, MSR en de Quick Shift+ opties. Ook zit daar de KTM MY RIDE optie bij in, een handsfree set voor je telefoon waarmee ook muziek te luisteren is.

1090 Adventure
Deze KTM is de lichtste in de Adventure lijn en weegt 205 KG. Hij is voorzien van hetzelfde blok als de 1090 Adventure R met 125 pk en 109Nm koppel en heeft ook dezelfde elektronische snufjes zoals ABS met verschillende modi en traction control. Het Offroad Pack is echter als optie te bestellen, terwijl deze op de R versie standaard is. De veerweg is aan de voorzijde 185 mm en achter 190 mm en is voorzien van 19 en 17” wielen. Ook is er van de 1090 Adventure een 95 pk versie beschikbaar voor de A2 rijbewijshouders. Deze is namelijk terug te tunen naar 48 Pk (35 kW).

EXCLUSIEF DEALER





VOLG ONS OP FACEBOOK




VIRTUELE RONDLEIDING




MOTOR FINANCIERING









NIEUWSBRIEF

Blijf op de hoogte van acties en nieuwtjes en meld u aan voor onze nieuwsbrief.

DEALER MERKEN NIWA