
SUZUKI NIEUWS
08-11-2022
Suzuki onthult gloednieuwe Suzuki V-STROM 800DE
- 776 cc paralleltwin met 270°-ontstekingsinterval, gepatenteerde Suzuki Cross Balancer en standaard Bi‑directional Quickshifter
- Ook standaard met rijmodi, instelbare ABS en Traction Control inclusief Gravel-modus (G-mode)
- Framegeometrie gericht op controle en comfort, instelbare SHOWA-voor- en achtervering
- LED-verlichting, in hoogte verstelbaar windscherm en handkappen
- Kleuren-TFT-display van 5 inch met USB-aansluiting en functie voor pop-upwaarschuwingen
Suzuki trekt het doek van een volledig nieuwe adventure bike in het jaar dat de V-STROM 20 jaar op de markt is. De V-STROM 800DE met paralleltwin-motorblok is een uitbreiding van de Adventure Sport-range van Suzuki. De gloednieuwe motorfiets biedt energieke prestaties, een uiterst goede controle en uitgebreide elektronische rijdersondersteuning. De nieuwe Suzuki V-STROM 800DE wordt begin 2023 bij de dealers verwacht. De prijs wordt later bekendgemaakt.
Suzuki GSX-8S: vorm en functie voor een nieuw tijdperk
- Gloednieuwe 776 cc DOHC paralleltwin met Bi‑directional Quickshifter
- Standaard uitgerust met 5‑inch TFT‑display
- Rijklaar slechts 202 kilogram dankzij lichtgewicht componenten
- Instelbare Traction Control met drie rijmodi
- Ook beschikbaar in A2‑variant
- Nederlandse marktintroductie eerste kwartaal 2023
Suzuki onthult de gloednieuwe GSX‑8S: een middelzware performance naked die nieuwe maatstaven zet in zijn segment met een gewaagde styling en een ongekend rijke standaarduitrusting. De GSX‑8S combineert maximaal rijplezier met een compleet nieuw ontwikkelde 776 cc paralleltwin. De levering van de nieuwe Suzuki GSX‑8S start in het eerste kwartaal van 2023. Prijzen maakt Suzuki binnenkort bekend.
De nieuwe Suzuki DL1050 DE is in aantocht, binnenkort meer informatie op deze pagina maar nu alvast hier te zien:
https://www.suzuki.nl/motoren/details-modellen/v-strom-1050de/
12 Maart in de showroom en direct een demo: Suzuki GSX-S1000GT €16.499,-
Een vooruitstrevende zet van Suzuki met onder andere Suzuki MySpin.
• Krachtigste en lichtste sport-tour machine in zijn klasse
• Met aluminium frame en swingarm afgeleid van de GSX R1000
• Uitgebreid pakket aan assistentiesystemen, inclusief Cruise Control, Bi-directional Quickshifter, drie rijmodi en vijf standen tractiecontrole
• Suzuki Clutch Assist & Low RPM Assist
• Groot (6,5 inch) full colour TFT-scherm
• Standaard smartphone connectiviteitsmodule via Suzuki mySPIN (voor navigatie, telefoonfuncties en muziek via het TFT-scherm)
• Ruime keuze aan accessoires, o.m. geïntegreerde zijkoffers (36 liter per stuk), touringwindscherm, handvatverwarming etc.
• Keuze uit drie stijlvolle kleurstellingen
2021 Suzuki GSX-S950 kost € 10.899,-, uit voorraad leverbaar
Suzuki maakt vandaag de prijs van de nieuwe GSX-S950 bekend. De scherp sturende naked bike is te bestellen voor € 10.899,-. Vanaf begin september staat de GSX-S950 bij de Nederlandse Suzuki-dealers.
- Standaard met 70 kW (95 pk)
- Zonder meerprijs leverbaar in A2-uitvoering met 35 kW (48 pk)
- Keuze uit drie stoere kleurstellingen
- Leverbaar vanaf begin september
Sterke viercilinder
Scherp sturen en power in overvloed. De gloednieuwe Suzuki GSX-S950 krijgt het scherpe uiterlijk en ook de krachtige 999 cm3-viercilinder van de GSX-S1000. In de GSX-S950 levert het blok 70 kW (95 pk), maar voor motorrijders met het A2-rijbewijs is het model ook zonder meerprijs te leveren met 35 kW (48 pk). Net als bij de nieuwe Suzuki GSX-S1000 is er bij de ontwikkeling sterk de nadruk gelegd op veel bruikbaar koppel bij lage en middelhoge toerentallen. Voor de versie met vol vermogen is dit 92 Nm bij 6.500 toeren. De A2-versie bereikt zijn maximumkoppel van 76 Nm al eerder: bij 3.250 toeren.
Bereikbaar en betaalbaar
In grote delen lijkt de GSX-S950 sterk op de GSX-S1000 en worden onder andere de lichtgewicht aluminium wielen, het aluminium frame en de van de GSX-R1000 afgeleide swingarm en achtervering overgenomen. Om hem bereikbaarder te maken voor een groter publiek zijn er ook een aantal zaken aangepast. Zo krijgt de GSX-S950 een andere zilverkleurige KYB-voorvork met dezelfde diameter (43mm), Tokico voorremklauwen en een ander stuur. Tegelijkertijd heeft hij wel dezelfde 19 liter grote brandstoftank, de Dunlop Roadsport 2-banden en ook de slipperclutch, gecombineerd met het Suzuki Clutch Assist System. Ook is de motorfiets geheel naar eigen smaak te maken met een breed assortiment aan accessoires.
Elektronicapakket
Standaard wordt de GSX-S950 uitgerust met een elektronicapakket dat bestaat uit het Suzuki Easy Start System, ABS, Low RPM Assist en het Suzuki Traction Control System (STCS). Dit laatste systeem heeft 3 standen en kan ook volledig uit.
September
Vanaf begin september staat de nieuwe Suzuki GSX-S950 bij de Nederlandse Suzuki-dealers. Voor € 10.899,- kunnen klanten deze zomer nog sturen met Suzuki’s nieuwste naked bike.
Suzuki Burgman 400 vernieuwd
Suzuki heeft de Burgman 400 verder verfijnd. Met LED-verlichting, standaard tractiecontrole, nieuwe kleuren en een lager verbruik is de populaire motorscooter klaar voor 2022. Vanaf augustus staat de vernieuwde Burgman 400 bij de Nederlandse Suzuki-dealer.
- 400 cm3-eencilinder voldoet aan Euro5-eisen
- Standaard met tractiecontrole
- Nieuwe kleurstellingen
- Leverbaar vanaf augustus voor € 8.999,-
Koppel en Euro5
Betere prestaties in het lage en middelhoge toerenbereik en tegelijkertijd ook aan de Euro5-emissieeisen voldoen. Dat was het doel bij de ontwikkeling van de vernieuwde Burgman 400. De 400 cm3-eencilinder levert 21,5 kW (29 pk) bij 6.300 toeren en 35,2 Nm bij 4.900 toeren. Het verbruik is nog lager geworden: gemiddeld verbruikt de Burgman 400 slechts 4 liter op 100 kilometer. Ook beschikt de motorscooter nu over een tweede bougie en is tractiecontrole standaard, net als het Suzuki Easy Start System: met een korte druk op de knop start de motor, wanneer de rem wordt vastgehouden.
LED en matte kleuren
Met zijn twee scherpe LED-koplampen en de nieuwe LED-achterlichtunit is de Burgman 400 weer up-to-date. Ook de kleurstellingen geven de Burgman een moderner uiterlijk. Hij wordt leverbaar in mat zilvergrijs metallic, mat donkergrijs en mat zwart metallic. Alle nieuwe kleuren worden gecombineerd met contrasterende blauwe velgen. Het display is iets aangepast en laat nu onder meer het resterende bereik en het actuele brandstofverbruik zien. Ook is er een indicator voor de tractiecontrole, zodat de berijder kan zien of ze tractiecontrole is geactiveerd. Met één druk op de knop is de tractiecontrole desgewenst uit te schakelen. Het display geeft ook aan wanneer het tijd is voor een oliewissel en of de berijder economisch aan het rijden is.
Praktisch
Onveranderd zijn de praktische eigenschappen van de Burgman 400. Onder het comfortabele zadel is plaats voor 42 liter aan bagage (voor bijvoorbeeld twee helmen) en ook onder het stuur zijn twee opbergvakken (2,8 liter en 3,5 liter), waarvan de grootste van de twee is voorzien van een 12V-aansluiting.
Augustus
Vanaf augustus staat de vernieuwde Burgman 400 bij de Nederlandse Suzuki-dealer. Hij is te bestellen voor € 8.999,- en krijgt net als elke Suzuki motorfiets standaard 3 jaar garantie.
Slechtvalk 3.0
Suzuki GSX-1300R Een heel nieuw niveau van snelheid, kracht en prestaties.
Bij de lancering van de allereerste Hayabusa in 1999 ging er een schok door de motorwereld. De Suzuki GSX-1300R kreeg de titel van ‘snelste productiemotorfiets ter wereld’, met zijn topsnelheid van meer dan 300 km/h. Met de komst van de Hayabusa was er ook een heel nieuwe motorcategorie ontstaan: de ultieme sportmotor. Nu introduceert Suzuki de derde generatie van de inmiddels legendarische motor. Met de allerlaatste technische innovaties die zorgen voor meer controle en comfort, een nieuw en toch herkenbaar design en nog betere prestaties, is de nieuwe Hayabusa het ultieme voorbeeld van het vakmanschap van Suzuki.
Meer vermogen en koppel bij lage toerentallen en tegelijkertijd toch voldoen aan de strenge Euro 5-emissienorm. Met die opdracht ging het team van Suzuki aan de slag. De nieuwe Suzuki Hayabusa erft de 1,340cm3 vloeistofgekoelde viercilinderlijnmotor, die voor de nieuwe generatie ingrijpend onder handen is genomen. Het resultaat is een vermogen van 140kW (190 pk) bij 9.700 toeren en een koppel van 150 Nm bij 7.000 toeren. Ondanks dat zijn voorganger met 145 kW (197 pk) krachtiger was, zijn de prestaties verbeterd en met name bij lage en middelhoge toeren. Sprintte de vorige Hayabusa in 3,4 seconden naar 100 km/h, doet de nieuwe het twee tienden sneller, in 3,2 seconden. De topsnelheid blijft al sinds 2001 gelijk: 299 km/h.
Als ultieme sportmotor van Suzuki, beschikt de Hayabusa over de modernste techniek. Zo maakt hij gebruik van de nieuwste en meest geavanceerde versie van het Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.). Dit pakket aan intelligentie assistentiesystemen bestaat uit:
- Ride-by-wire
– elektronische gasbediening
- Suzuki Easy Start System
- Active Speed Limiter
- Low RPM Assist
- Cruise control
- Launch control (drie standen)
- Motion Track Brake System Combined Brake System
- Hill Hold Control System
- Slope Dependent Control System
Ook het Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-α) met verschillende rijmodi maakt onderdeel het van het pakket aan assistentiesystemen. SDMS-α beschikt over drie door Suzuki voorgeprogrammeerde standen en drie standen waarbij de gebruiker alle instellingen kan wijzigen. De volgende zaken zijn aan te passen:
- Motion Track Traction Control System (10 standen + OFF)
- Power Mode Selector (3 settings, waarvan één met een lager vermogen)
- Anti-lift Control System (10 standen + OFF) - Engine Brake Control System (3 standen + OFF)
- Bi-directional Quick Shift System (2 standen + OFF) Dit pakket aan assistentiesystemen en instellingen, zorgt ervoor dat iedereen, ongeacht ervaring en kunde, optimaal van de nieuwe Hayabusa kan genieten.
Suzuki MotoGP kampioen 2020!
Eindelijk!
Voor het eerst in twintig jaar heeft Suzuki weer een wereldkampioen afgeleverd op het hoogste niveau van de motorsport.
Joan Mir reed zondag 'maar' een zevende plaats op het circuit van Valencia. Toch was meer dan genoeg om de titelstrijd vroegtijdig te beslissen.
22/11/2020 maakt Rins nog kans op de tweede plaats op het circuit van Portimao. Rins dient slechts 5 punten in te lopen op de huidige nummer 2: Franco Morbidelli.
Lukt het Suzuki dit jaar, tijdens het 100-jarig bestaan, te zorgen voor een een-tweetje in de koningsklasse?
V-Strom 1050 (XT): Bigger, better, stronger
Duidelijke gebasseerd op de DR-Big met scherpe lijnen, uitgevoerd met een nieuwe LED Koplamp en nieuwe bedieningsunit.
De nieuwe Suzuki V-Strom 1050 (XT) is terug, en hoe!
Zojuist heeft Suzuki een nieuwe V-STrom 1050 en V-Strom 1050 XT onthuld tijdens haar persconferentie op de EICMA in Milaan. De nieuwe V-Strom heeft vooral veel extra elektronica gekregen, in de vorm van een nieuw Suzuki Intelligent Ride System (SIRS) met Ride by wire en een zesassige IMU. Hieraan gekoppeld zijn de riding modes (SDMS), Cruise control, Hill hold control, een gewichtsafhankelijk Load Depend Systeem en een Motion Track Brake System (bochten-ABS).
Dit laatste is alleen voor de DL1000 XT.
De nieuwe V-Strom heeft een drietal rijmodi en zal voor de Europese markt ook beschikbaar worden in een 35kW uitvoering voor het A2 rijbewijs.
De vloeistofgekoelde DOHC 1037cc 3 90° V-twin-motor is verder geëvolueerd en voldoet aan de nieuwe Euro 5-emissienormen, terwijl een vermogen van 107 PK (79 kW) bij 8.500 tpm wordt bereikt, met 100 Nm bij 4500 toeren.
De nieuwe Suzuki GSX-S 1000 Katana
Hightech, met een spraakmakend design. Suzuki toont een wereldprimeur op de InterMot in Keulen: de gloednieuwe Katana.
In het ontwerp van deze nieuwe naked bike zitten duidelijke verwijzingen naar de legendarische motorfiets van begin jaren 80.
Met de oer-Katana maakte Suzuki destijds niet alleen een designstatement, het was bij zijn introductie in 1981 ook de snelste productiemotorfiets ter wereld.
Katana is de naam van een zwaard dat Japanse Samoerai-strijders gebruikten. Een vlijmscherp wapen dat met de hand werd gesmeed. De naam past bij de scherpe vormen van deze onderscheidende naked bike.
Met een puntige en compacte cockpit, LED-verlichting, een opvallend hoge tankpartij en een ranke korte achterzijde oogt hij als een strijdlustige machine, waarmee elke bocht met de hoogst mogelijke precisie is aan te snijden.
Het bijzonder stijve frame draagt daar zijn steentje aan bij.
Gedurfd en uniek
Met de nieuwe Katana zet Suzuki volledig in op design. Net als bij zijn verre voorvader is dat weer scherp, gedurfd en uniek.
Het ontwerp is modern, maar verwijst tegelijkertijd overduidelijk naar de oer-Katana. Destijds een van de eerste motoren die de windtunnel als scherprechter heeft gekend.
Zowel toen als nu is de vorm gestroomlijnd en sterk afgestemd op de rijder. De Suzuki GSX1100 S Katana, zoals die voluit heette, had als een van de eerste motorfietsen een vrij hoge tank.
Je zat als rijder echt in de motor en daarmee meer uit de wind. En dat is ook het geval bij Suzuki's nieuwste motorfiets.
Prestaties
In 1981 was de Katana, die eveneens zijn première beleefde op de InterMot, met zijn top van 220 km/uur de snelste productiemotorfiets van dat moment. Het viercilinder motorblok leverde 111 pk en een koppel van 97 Nm bij een drooggewicht van 232 kg.
De nieuwe Katana prolongeert de titel van de snelste ter wereld niet. De prestaties mogen er echter ook nu zijn: het vloeistofgekoelde viercilinderblok van 999 cc blinkt uit door souplesse met een maximaal vermogen van 110 kW (150 pk) en een koppel van 108 Nm.
Ruimschoots voldoende om de slechts 215 kg wegende naked bike vlot van zijn plek te krijgen. ABS en Traction Control zorgen daarbij voor de nodige assistentie om vermogen en remkracht efficiënt en vooral veilig aan het asfalt over te dragen.
De genoemde specificaties zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Suzuki maakt de definitieve specificaties in een later stadium bekend. De marktintroductie in Nederland wordt verwacht in voorjaar 2019.
Nieuwe kleurstellingen Suzuki 2019
Voor het aankomende jaar heeft Suzuki een kleur update voor de gehele lijn aangekondigd. Onderstaande foto's zijn een kleine selectie van alle nieuwe kleurstellingen.
- Suzuki V-Strom 650:
- V-Strom 650 XT:
- V-Strom 1000
- V-Strom 1000 XT
- GSX-S 750
- GSX-S 1000
- GSX-R 1000 R
- SV 650 X
Benieuwd naar alle nieuwe kleurstellingen?
Begin 2019 staan alle motoren klaar in de Showroom!
Suzuki lanceert de nieuwe SV650XA
Op de EICMA in Milaan heeft Suzuki recent laten zien klaar te zijn voor 2018. Waar in 2017 maar liefst 9 nieuwe modellen in 4 populaire segmenten werden gepresenteert, kiest het merk nu voor cosmetische aanpassingen van de huidige modellen.
De "SV650X" speelt in de op de huidige populariteit van café racers, op basis van de SV650 is deze nieuwe X-versie een doorontwikkeling van de eerdere Rally- en Scrambler-versies.
Het originele concept was ontworpen om een eerbetoon te zijn aan de asfaltrally motoren en -auto's uit de jaren '70. Het "neo-retro" design wordt verzorgd door de kleine kuip en clip-ons, met een bagagerol en mistlampen als accessoire om het uiterlijk te completeren. Verder rust Suzuki de SV650X uit met een voorvork met instelbare preload en Dunlop Roadsmart III-banden.
De Suzuki SV650X is gebaseerd op Suzuki’s populaire 645 cc Dual-Spark V-twin, de SV650A. Dankzij de compacte afmetingen en het lage gewicht van 198 kg is de SV650X een allrounder met een sublieme handling. De motor is de krachtigste en zuinigste in zijn klasse. De tankinhoud is groter dan die van de standaard SV650, namelijk 14,5 liter tegenover 13.8 liter. Hij staat onder motorrijders goed bekend om zijn lineaire vermogensopbouw en unieke sound.
De nieuwe Suzuki SV650X is vanaf januari 2018 leverbaar, inclusief de keuze uit een breed assortiment aan accessoires. De prijzen worden nog bekendgemaakt.
Nieuws 2017:
Street Performance: GSX-S750A, GSX-S125A
De 2017 GSX-S750A heeft een perfecte balans tussen sportiviteit en rijgemak. Het 114 pk sterke motorblok, dat ook gebruikt werd voor de 2005 GSX-R750, voldoet aan de nieuwe Euro-4 normering en zorgt voor een verbluffend snelle en lineaire acceleratie met een minimaal brandstofverbruik. Het geluid uit de nieuwe luchtinlaten versterkt nog eens de sportieve rijeigenschappen.
Op het gebied van veiligheid is de GSX-S750A uitgerust met 3-standen Traction Control, radiale 4-zuiger voorremklauwen, “wave” remschijven en ABS. Ook zijn de door Suzuki ontwikkelde “Easy Start” en “Low RPM Assist” systemen toegepast.
De GSX-S750A is leverbaar in de kleuren blauw/zwart (KEL) of rood (YVZ). Daarnaast is de Black Edition (YKV) voorzien van een matzwarte voorvork en uitlaat en rode velgstriping. Nu rijklaar leverbaar vanaf: € 9.099,-
Naast de al eerder voor Europa gepresenteerde 2017 Suzuki GSX-R125, is er nu ook een naked-versie gepresenteerd in de vorm van de GSX-S150. Deze cilinderinhoud sluit aan de bij de vraag en wetgeving in Azië, maar zal voor Europa teruggebracht worden naar de hier meer gangbare 125cc.
Tegelijkertijd werd in Azië ook een GSX-R150 gepresenteerd, die uiterlijk geheel gelijk is aan de bij ons getoonde GSX-R125. De nieuwe 2017 GSX-S125 zal van hetzelfde motorblok en (grotendeels) hetzelfde rijwielgedeelte als de GSX-R voorzien worden, bestaande uit een eencilinder viertakt motor met een boring van 62,0mm en een slag van 41,2mm, voorzien van keyless ignition, Easy Start System, LED verlichting ABS en een enkelzijdige remschijf voor.Suzuki geeft nog geen cijfers over vermogen op, maar laat weten dat de GSX-S150 127 kilo weegt, daar zal de 125 weinig vanaf zitten. Standaard wordt de GSX-S leverbaar in vier kleuren: Suzuki-blauw, rood, zwart en "Ice Silver".
Allround allroad: de nieuwe V-Strom familie
De populaire V-Strom familie wordt geroemd om haar veelzijdigheid, rijprestaties en comfort. Voor 2017 zijn de V-Strom modellen compleet vernieuwd, wat de V-Strom tot de ultieme Adventure Sport motor maakt.
V-Strom 250A
Op de Eicma in Milaan heeft Suzuki de V-strom 250 onthuld. Volgens Suzuki moet deze motor op een volle tank 500 kilometer kunnen halen. Het blok is aangepast voor een optimaal koppel in het lage en midden toerenbereik, is er nieuwe inlaatklep gemonteerd en is het blok geschikt voor Euro4 normering. Het twee-in-lijn blok meet 248cc en heeft 24,5 pk bij 8.000 toeren per minuut en 23,4 Nm koppel bij 6.500 tpm.
De nieuwe V-strom staat op IRC RX-01F D en RX-01R banden, voor en achter in 17”. Het windscherm is opnieuw ontworpen en is getest in een windtunnel. Ophanging voor zijkoffers is standaard en ook de zijkoffers zelf zijn speciaal voor deze V-strom ontworpen. Verder is er een grote drager aan de achterkant gemonteerd die 8,5 kilo kan dragen en is de motor standaard voorzien van een 12V plug.
De V-strom 250 heeft een full LCD instrumentenpaneel met LED indicatielampjes, LED achterlicht, knipperlichten met helder glas, petal-type remschijven en 10 spaaks wielen. De V-Strom is leverbaar in Pearl Nebular Black/Solid Dazzling Cool Yellow (Zwart-Geel), Metallic Diamond Red (rood) en Pearl Nebular Black (zwart)
V-Strom 650(XT)A
De op de DR-Z en DR-BIG geïnspireerde styling van de V-Strom 1000A is nu ook toegepast op de nieuwe V-Strom 650A, met de fameuze Suzuki “snavel”, verticale koplamp, 10-spaaks aluminium wielen en een slanke tank, zadel en uitlaat.
Het unieke Suzuki V-Twin motorblok is op 60 punten vernieuwd, waardoor het vermogen en koppel verder is geperfectioneerd. Ondanks het lagere gewicht voldoet deze aan de Euro-4 normering, met een toonaangevend brandstofverbruik en actieradius.
Het geavanceerde Traction Control systeem is uitgerust met 5 sensoren en zorgen voor optimale veiligheid in alle omstandigheden. Daarnaast is het unieke Suzuki “Easy Start” en “Low RPM Assist” toegepast. Via het nieuwe uitgebreide display wordt alle informatie duidelijk en volledig weergegeven en is standaard voorzien van een 12-Volt aansluiting.
De XT uitvoering van de V-Strom 650A heeft een nog robuuster uiterlijk, met standaard onderkuip, handkappen en spaakwielen. De nieuwe graphics benadrukken nog eens het offroad karakter van de V-Strom 650XTA en de “Champion Yellow” uitvoering heeft bovendien goudkleurige wielen. De V-Strom 650(XT)A is leverbaar in de kleuren zwart (YVB), wit (YWW) of geel (YU1). Nu rijklaar leverbaar vanaf: € 9.399,-
V-Strom 1000(XT)A
De nieuwe V-Strom 1000A is ontworpen voor nog meer comfort, gemak en veiligheid. Door de nieuwe styling heeft de V-Strom familie een herkenbare look, met vele avontuurlijke details en praktische eigenschappen. Zo is de V-Strom 1000(XT)A voorzien van standaard onderkuip en handkappen.
Het krachtige 1.037 cc V-Twin motorblok is aangepast naar de Euro-4 normering en levert onverminderd veel vermogen. Voor 2017 is het innovatieve “Motion Track Brake System” toegepast, dat op 5 assen alle bewegingen van de V-Strom 1000A controleert en waar nodig bijregelt via het ABS systeem. Ook de nieuwe “Combined Brake” remkrachtverdeling zorgt voor maximale veiligheid in alle omstandigheden. Daarnaast is het unieke Suzuki “Easy Start” en “Low RPM Assist” toegepast.
De XT uitvoering van de V-Strom 1000A is voorzien van spaakwielen en een “tapered” stuur. De nieuwe graphics benadrukken nog eens het off-road karakter van de V-Strom 1000XTA en de “Champion Yellow” uitvoering heeft bovendien goudkleurige wielen. De V-Strom 1000(XT)A is leverbaar in de kleuren zwart (YVB), wit (YWW) of geel (YU1). Nu rijklaar leverbaar vanaf: € 13.699,-
The king is back! GSX-R1000(R)A
Suzuki heeft met de legendarische GSX-R modellen in ruim 30 jaar vele wereldtitels en meer dan 1 miljoen verkochte motoren op haar naam staan. De nieuwste generatie GSX-R1000A is de meest geavanceerde GSX-R ooit en dankzij ingenieuze technieken uit MotoGP en F1, is de volledig nieuw ontwikkelde GSX-R1000A de best presterende supersport in z’n klasse!
Suzuki Racing VVT Met een vermogen van 202 pk, een gewicht van 202 kg en een koppel van 117,6 Nm, heeft de GSX-R1000A een fenomenale lineaire acceleratie. Mede dankzij de uit de MotoGP afkomstige variabele kleptiming (Suzuki Racing VVT) levert het uiterst betrouwbare motorblok in ieder toerengebieden maximaal vermogen. Bovendien is deze compacter en lichter gebouwd en voldoet aan de Euro-4 normering.
Veiligheidssystemen Naast de in 3-standen instelbare rijmodi (S-DMS) is de GSX-R1000A uitgerust met het innovatieve “Motion Track Traction Control”. Deze controleert de bewegingen in 6 richtingen en is instelbaar in 10 standen, afhankelijk van voorkeur en ervaring. De nieuwe Brembo remmen in combinatie met het “Motion Track Brake System” zorgen voor maximale remkrachtverdeling in alle omstandigheden. Voor extra gemak voor de rijder is de GSX-R1000A voorzien van de unieke Suzuki “Low RPM Assist” en “Easy Start” systemen.
Design en styling Het volledig nieuw ontwikkelde aluminium frame en kuipwerk zijn slanker en lichter geworden en zorgt voor een perfect beheersbaar bochtengedrag. De GSX-R1000A is voorzien van volledige LED verlichting en een volledige LCD display.
GSX-RR Voor de circuit-georiënteerde rijders heeft Suzuki de exclusieve GSX-R1000RA ontwikkeld. Deze is extra voorzien van een Quick-Shift systeem, Suzuki Launch Control en Showa Balance Free voorvork en achterschokdemper. Daarnaast heeft de “R” variant extra LED dagrijverlichting en een LCD display met zwarte achtergrond. Voor nog betere prestaties is een lichtgewicht accu geplaatst.
De GSX-R1000A is leverbaar in de MotoGP kleurstelling (YSF) of matzwart (YKV). De GSX-R1000RA of in de MotoGP kleurstelling (YSF).Nu rijklaar leverbaar vanaf: € 20.399,-
GSX-R 125 in 11 kW A1 rijbewijs !!!
Voor de startende supersport liefhebber met A1 rijbewijs is er de GSX-R125A; de meest krachtige, lichtgewicht en zuinige in z’n klasse. De GSX-R125 heeft een sportieve lage zit en slank kuipwerk voor perfecte wendbaarheid en is voorzien van een handig “key-less” systeem en ABS. Daarnaast benadrukken de LED koplamp, het LCD display en de “wave” remschijven nog eens de GSX-R afkomst.
De GSX-R125 is leverbaar vanaf augustus 2017 in de MotoGP kleurstelling (YSF). De consumentenadviesprijs wordt later bekend gemaakt.
Suzuki GSX-R 250 ABS sportief en comfortabel A2 rijbewijs !!!
De nieuwe 2017 Suzuki GSX250RA combineert de sportieve GSX-R styling met de comfortabele zithouding en het gemak van een lichte naked bike.
Het parallel-twin motorblok dat voldoet aan de Euro-4 normering levert een hoog koppel, een toonaangevend laag verbruik en een actieradius van bijna 500 kilometer.
Dankzij het volledige kuipwerk is de GSX250RA een bijzonder stijlvolle verschijning. Ook de clip-on stuurdelen, de 2-delige buddyseat, heldere richtingaanwijzers en LED-dagrijverlichting en -achterlicht benadrukken het prachtige design. Daarnaast is zijn de fraaie 10-spaaks wielen voorzien van Wave remschijven en heeft de GSX250RA een uitgebreid LCD-display.
De GSX250RA is vanaf medio 2017 leverbaar in de kleuren zwart (YAY) en blauw (QHV). De prijzen maakt Suzuki in een later stadium bekend.
Motorscooter: de nieuwe Burgman 400A
Suzuki presenteerde tijdens de EICMA beurs een nieuwe Burgman scooter. Het Japanse merk liet in Milaan de vernieuwde Burgman 400 zien. Naast dat de Burgman 400 nu voeldoet aan de EURO4 normering voor motorfietsen, heeft de mid-size scooter een vernieuwd design gekregen, met LED voor- en achterlichten. Daarnaast is het comfort verhoogd doordat een dikker zadel is gemonteerd, en de kuip is gewijzigd zodat het makkelijker wordt met de voeten bij de grond te komen. Ook het windscherm is vernieuwd, waardoor de rijder beter beschermd is tegen weersinvloeden. Het 399cc eencilinder motorblok is vernieuwd, zodat het meer koppel levert in het onder en middengebied. Voor meer stabiliteit is het frame meer rigide gemaakt.
De Burgman 400 wordt leverbaar in Metallic Matt Black, Pearl Glacier White en Metallic Matt Fibroin Gray.